
Prezes Poczty Polskiej: Nie wierzę, że listonosz złośliwie zostawia awiza
- Niech klienci zadadzą sobie pytanie, czy kiedy dzwonił listonosz, to na pewno nie mieli w uszach słuchawek, nie byli pod prysznicem, nie wyszli na chwilę do sklepu - prezes Sebastian Mikosz odpowiada na reportaż 'Wyborczej'.
Znowu awizo w skrzynce? Szokujące wyznanie prezesa Poczty Polskiej! Listonosze pod lupą – prawda wychodzi na jaw
W opublikowanym wywiadzie prezes Poczty Polskiej odnosi się do narastającej fali krytyki pod adresem listonoszy, którzy coraz częściej oskarżani są o celowe zostawianie awizo zamiast doręczania przesyłek. Prezes stanowczo zaprzecza, jakoby pracownicy robili to złośliwie, ale jednocześnie przyznaje, że skala problemu jest zauważalna i wymaga natychmiastowych działań naprawczych.
Wyjaśnia, że Poczta Polska zmaga się z poważnym kryzysem kadrowym – brakuje rąk do pracy, a presja na listonoszy systematycznie rośnie. W efekcie wielu z nich nie jest w stanie dostarczyć wszystkich przesyłek na czas, co prowadzi do nieporozumień i frustracji wśród klientów. Prezes podkreśla, że wina nie leży wyłącznie po stronie pracowników, ale wynika z niedofinansowania, przestarzałych systemów logistycznych i ogromnego obciążenia.
W rozmowie pojawia się też temat wynagrodzeń – zarobki listonoszy są bardzo niskie w stosunku do odpowiedzialności i wymagań stawianych przez pracodawcę. Prezes zapowiada, że konieczne są szybkie zmiany, by zatrzymać odpływ doświadczonych pracowników i poprawić jakość usług. Wskazuje na plany modernizacji oraz wdrożenia nowoczesnych rozwiązań technologicznych, które mają ułatwić pracę i skrócić czas doręczeń.
Wywiad ujawnia, że Poczta Polska stoi przed ogromnym wyzwaniem – z jednej strony musi walczyć o zaufanie klientów, z drugiej – zmierzyć się z realiami rynku i ograniczeniami finansowymi. Prezes apeluje o wyrozumiałość wobec listonoszy, którzy często są ofiarami systemowych zaniedbań, a nie złej woli. Przyznaje jednak, że bez zdecydowanych reform, sytuacja może się jeszcze pogorszyć, a liczba niezadowolonych klientów będzie rosnąć.