
Potężna kara dla polskich sklepów. Doszło do zmowy
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył kary w wysokości 66 mln zł na Jura Poland oraz właścicieli sklepów Media Markt, Media Expert i RTV Euro AGD za zmowę cenową dotyczącą sprzedaży ekspresów do kawy. Decyzja ta jest wynikiem postępowania antymonopolowego, które ujawniło nielegalne porozumienia ograniczające konkurencję na rynku.
Czy polskie sklepy zapłacą za zmowę? Potężna kara od UOKiK
Szczegóły:
-
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) nałożył kary w wysokości 66 mln zł na Jura Poland oraz właścicieli sklepów Media Markt, Media Expert i RTV Euro AGD.
-
Kary dotyczą zmowy cenowej związanej ze sprzedażą ekspresów do kawy marki Jura.
-
Postępowanie antymonopolowe wykazało, że spółki zawarły porozumienie ograniczające konkurencję na rynku.
-
Zmowa cenowa trwała od lipca 2013 do listopada 2022 roku.
-
Konsumenci nie mogli kupić ekspresów Jura w cenach niższych niż ustalone przez importera.
-
Ustalano minimalne ceny odsprzedaży, warunki promocji, wyprzedaży oraz rodzaje i wartości gratisów.
-
Jura Poland monitorowała ceny stosowane przez dystrybutorów i interweniowała, jeśli próbowali sprzedawać ekspresy w niższych cenach.
-
Kary nałożone na poszczególnych przedsiębiorców wynoszą: Terg - 30 mln 65 tys. 250 zł, Jura Poland - 12 mln 212 tys. zł, Euro-net - 10 mln 500 tys. 450 zł, Media Saturn Online - 6 mln 772 tys. zł, Media Saturn Holding Polska - 6 mln 549 tys. zł.
-
Prezes UOKiK nałożył również 243 tys. 750 zł na Joannę Luto, prezes zarządu Jura Polska w okresie trwania porozumienia.
-
Decyzja UOKiK nie jest prawomocna, a ukaranym podmiotom przysługuje możliwość odwołania się od niej do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów