
Zatrudnia 65 tys. osób w całej Europie. Mówi co zrobił Zielony Ład
Jean-Philippe Imparato jako szef drugiego największego producenta samochodów w Europie odpowiada za 65 tysięcy pracowników. Kilka tysięcy z nich znajduje...
Zielony Ład pod lupą: Szef Stellantis ujawnia, jak zmienia europejski przemysł motoryzacyjny
-
Jean-Philippe Imparato, szef Stellantis, drugiego największego producenta samochodów w Europie, zarządza 65 tysiącami pracowników, w tym kilkoma tysiącami w Polsce, gdzie firma posiada fabryki w Gliwicach i Tychach.
-
Imparato podkreśla, że Zielony Ład, narzucający surowe normy emisji spalin, zmusza europejskie koncerny do szybkiego przejścia na produkcję pojazdów elektrycznych i niskoemisyjnych.
-
Wymogi Zielonego Ładu zwiększyły udział samochodów elektrycznych i hybrydowych w ofercie Stellantis z 12% do 21%, co wymagało ogromnych inwestycji w rozwój technologii.
-
Szef Stellantis krytykuje brak wsparcia ze strony UE, wskazując, że brak dopłat, wysokie ceny energii oraz niedostateczna infrastruktura ładowania utrudniają realizację założeń Zielonego Ładu.
-
Imparato ostrzega, że zbyt szybkie tempo zmian może zaszkodzić europejskiemu przemysłowi motoryzacyjnemu, prowadząc do utraty miejsc pracy i zwiększenia zależności od chińskich producentów.
-
Stellantis, aby sprostać wymaganiom, zainwestował w chińskiego producenta Leapmotor, co pozwala firmie utrzymać konkurencyjność na rynku pojazdów elektrycznych.
-
Imparato zauważa, że Zielony Ład zmienia globalny krajobraz przemysłu motoryzacyjnego, zmuszając firmy do regionalizacji produkcji i dostosowywania się do lokalnych regulacji.
-
W Polsce Stellantis planuje zwiększyć produkcję pojazdów elektrycznych, co ma przyczynić się do rozwoju lokalnego rynku pracy i technologii.
-
Eksperci wskazują, że Zielony Ład, choć ambitny, wymaga bardziej zrównoważonego podejścia, aby uniknąć negatywnych konsekwencji dla europejskich firm i konsumentów.
-
Imparato apeluje o „rachunek sumienia” wśród europejskich ustawodawców, aby lepiej zrozumieć skutki wprowadzanych regulacji i zapewnić wsparcie dla przemysłu.