
Fiasko niemieckiej kampanii przeciw Nawrockiemu
Berlin kontra Nawrocki: Kulisy nieudanej operacji politycznej
Niemiecka kampania medialna wymierzona w Karola Nawrockiego okazała się spektakularnym fiaskiem. Wykorzystując źródła o wątpliwej reputacji, niemieckie koncerny próbowały zdyskredytować Nawrockiego, jednak wyborcy nie dali się zmanipulować.
Dziennikarskie śledztwo ujawniło, że za atakami stały organizacje finansowane przez niemieckie fundacje, które aktywnie wspierały kampanię Rafała Trzaskowskiego. Co więcej, niemieckie media otwarcie wyrażały niezadowolenie z wyniku wyborów, co tylko potwierdza skalę ich zaangażowania w polską politykę.
Teraz pojawiają się głosy, że sprawą powinna zająć się sejmowa komisja śledcza, aby zbadać ewentualne próby ingerencji Berlina w polski proces wyborczy. Jeśli tak się stanie, może to być przełomowy moment w relacjach polsko-niemieckich, ujawniający mechanizmy wpływu zagranicznych podmiotów na krajową scenę polityczną